7 metode pentru a economisi substanțial când mănânci la serviciu

Masa de la serviciu nu mai este de mult o fiță. De când programul de lucru se mărește, a devenit o necesitate. Chiar dacă mulți ar fi tentați să considere că cea mai bună metodă de economisire este abținerea, se înșală. Ai nevoie de mâncare pentru a fi eficient. Însă, exagerarea conduce la o improprie stare de moleșeală.

Chiar dacă pare exagerat, puțină atenție înainte de a comanda poate salva o grămadă de bani. Mai jos, 7 metode cu ajutorul cărora vei economisi sume importante.

1. Încearcă meniul zilei!

De obicei este cea mai avantajoasă masă de la restaurant. În schimbul unei sume mici ai câteva feluri de mâncare la preț redus. Proprietarii restaurantelor preferă acest model atât din cauza concurenței, cât și pentru a-și optimiza profitul(câștigă la cantitate). E drept, porțiile sunt mai mici, dar oricum excesul alimentar nu e OK în timpul programului de lucru.

2. Ferește-te de „umpluturi”!

Ce sunt umpluturile? Nu, nu e vorba de sosuri sau de ceva inclus în porția ta. E vorba de micile trucuri utilizate de restaurante pentru a face profituri imense: apa minerală/plată, cafeaua, smântâna suplimentară sau ardeiul iute. Toate aceste produse au adaosuri care, uneori, depășesc 1000%. La fast food-uri, rolul de umplutură este jucat de garnitură; acel celebru „doriți și o porție de cartofi prăjiți?” de la McDonalds. Aceste nimicuri cresc substanțial nota de plată.

3. Gustarea de acasă

Decât să cumperi un sandwich cu 15-20 lei, mai bine îți faci unul acasă. E infinit mai ieftin(probabil te costă maxim 2 lei), mai proaspăt și mai bun. Cu o zecime de preț îți satisfaci foamea.

4. Găsește alternative la restaurante

Dacă ai serviciu într apropierea unui supermarket se va dovedi mult mai ieftin un prânz cumpărat de la magazin. Oricum toate au mâncare proaspătă, la o fracție din costurile de la restaurant. Altă alternativă rentabilă e reprezentată de firmele de catering. De multe ori găsești produse mult mai ieftine și comparabile din punct de vedere al calității.

5. Nu mânca atunci când ești stresat

Știu, e cea mai grea recomandare. De multe ori stresul de la serviciu se îneacă într-o masă copioasă. Este însă un obicei absolut greșit deoarece produci dezastre atât sănătății tale cât și buzunarului. Stresul încurajează un stil compulsiv de a mânca. Mănânci mult și inutil doar pentru a te liniști. Astfel încât, cea mai bună metodă pentru destresare e oricare alta în afara mâncatului.

6. Lasă delicatesele de-o parte

Te înșeleg că ai chef de delicatese, dar renunță la ele atunci când ești la serviciu! Care sunt șansele ca un jamon sau un prosciuto să fie de calitate într-un restaurant care vinde preponderent mâncare gătită? Îți spun eu: zero! Păstrează-te pentru delicatese acolo unde îți place să le savurezi: în compania prietenilor, când nu ai presiunea timpului pe cap.

7. Alege salatele

Ai mai multe avantaje. În primul rând, raportul carne/legume este mic, ceea ce-ți asigură o digestie ușoară. Mai mult, o salată de crudități îți pompează energie, atât de necesară în zilele de muncă. Și, nu în ultimul rând, o salată costă mai puțin. Mult mai puțin!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *