7 sfaturi pentru a avea o minte de excepție

Un creier sănătos te ajută să-ți păstrezi luciditatea, să iei decizii înțelepte, să te adaptezi și să răspunzi eficient provocărilor. Sunt lucruri știute, însă, în afară de a ști trebuie să și faci ceva pentru a-ți păstra luciditatea. Din păcate, lumea în care trăim „curge” într-un ritm nebun la care, bătrânul nostru corp biologic nu este adaptat. Nu uitați: au fost necesare câteva milioane de ani pentru a evolua de la stadiul de nimic la cel de ființe care gândesc. Evoluția naturală se petrece într-un ritm mult mai lent decât actuala accelerare a societății.

Imaginați-vă că la începutul secolului XX mijlocul principal de transport era căruța. Ca și mijloace de informare erau doar ziarele – extrem de rare, uneori inaccesibile – și, ceva mai târziu, radioul. Ritmul vieții era unul apropiat de natură, de tranzițiile sale lente între anotimpuri. Cum trăim acum? Mijloace de transport ultra-rapide, o explozie de informații instantanee, telefoane mobile care ne țin încordați, solicitări care trebuie rezolvate imediat s.a.m.d. De la o existență liniștită ne-am trezit într-un vulcan tehnico-informațional care ne afectează pe toate planurile. Însă cel mai solicitat este creierul! Iar aceasta se repercutează asupra psihicului.

Este extrem de important să conștientizezi că bruiajul lumii lumii actuale te influențează negativ și că păstrarea sănătății minții este esențială. De aceea trebuie să-ți aloci timp pentru a te preocupa activ de această problemă. Altfel, consecințele pot fi, de cele mai multe ori, dezastruoase. Mai jos îți prezentăm șapte metode care te ajută să-ți resetezi mintea și să-i restabilești parametrii normali de funcționare.

1. Pune-ți corpul în mișcare!

Mintea nu poate fi sănătoasă fără un corp sănătos. Acest lucru e cunoscut din antichitate. Cum îți pui corpul în mișcare? Simplu: alocă-ți timp pentru această activitate. Nu trebuie să faci sport de performanță! O simplă plimbare, în pas ceva mai alert, e destul pentru corpul tău. Fă-ți un obicei din a te plimba! Dacă ai un program intensiv de birou, ridică-te periodic și vizitează alte departamente, mergi și cumpără-ți singur de mâncare în pauza de masă, fructifică orice moment pentru a face mișcare! Seara, înainte de culcare, o plimbare chiar și de 15-20 de minute ajută teribil.

2. Evită publicitatea!

Industria publicității este cancerul lumii actuale. Clipurile publicitare sunt cele mai invazive metode de  forța vânzările. Vizionarea unui clip publicitar reprezintă expunerea voluntară sau, de cele mai multe ori involuntară, a propriului psihic asupra unei artilerii de o violență din ce în ce mai complexă și, în același timp, devastatoare. Ți se vând false asocieri – de cele mai multe ori de natură sexuală – ți se inoculează valori greșite, idei pervertite, totul pentru a cumpăra un junk. Evitând expunerea la publicitate eviți o groază de posibile probleme cognitive.

3. Ia o pauză de TV!

Evită televizorul! Îți aduce mintea într-o stare similară hipnozei și te încurajează să nu gândești, să iei lucrurile așa cum sunt. Un psiholog celebru spunea că expunerea la TV este similară consumului de droguri. Nu trebuie uitat că televiziunea înseamnă și pauze publicitare interminabile care afectează brutal psihicul.

4. Scoate netul din priză!

Ok, ok! Nu-ți spune nimeni să te întorci în epoca de piatră. Însă e bine să mai iei și câte o pauză. Lucrurile de pe net sunt virtuale. Prietenii de pe facebook sunt doar niște combinații de informații într-o bază de date. N-au legătură cu lumea reală. Ia o pauză, ieși în oraș, vezi lumea adevărată, respiră! Netul îți formează treptat o dependență malefică. Fi conștient de acest lucru și eliberează-te. Treptat și sigur!

5. Citește!

Lectura este cea mai elevată și, în același timp, eficientă cale de relaxare. În timp ce lectura pe net este superficială și distructivă pentru creier, lectura unei cărți este benefică, ajutând la formarea de conexiuni, asimilarea treptată, naturală a esențialului din cartea pe care o citești.

6. Retrage-te în natură!

Orașele, cu zgomotele și forfota lor, sunt o permanentă sursă de stres exterior. De multe ori, simpla traversare a unui oraș te face să obosești. Pentru a contracara acest efect trebuie să înveți să te retragi păeriodic în natură, să cauți liniștea spațiului natural, să asculți ciripitul păsărilor, zumzăitul gâzelor, să admiri formele neregulate ale naturii. Fie că e vorba de un week-end la munte, de o vizită la țară sau, dacă nu se poate altfel, de lungi plimbări prin parcuri liniștite, toate acestea contribuie la liniștirea și refacerea minții.

7. Acordă atenție alimentației!

Nucile, semințele, peștele, avocado sunt alimente esențiale unei bune funcționări a creierului. Fă-ți un obicei din a le consuma! Introducându-le în alimentația ta îți vei asigura aportul de antioxidanți și elemente cu efect protectiv pentru creier și inimă. La fel de importantă este hidratarea. Nu uita să bei apă sau ceai! Te vor ajuta teribil.

Nu face exces de cafea. E bine de știut că efectele benefice ale cafelei sunt obținute atunci când ești odihnit. Dacă bei cafea „pentru a te trezi” vei obține efectul contrar!

Ca o idee generală, e bine să reduci – pe cât posibil definitiv – excitantele pe care te-ai obișnuit să le consumi. De cele mai multe ori au efect pe termen foarte scurt, dar sunt distructive pe termen lung.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *