mașină

Cum să-ți iei mașină gratis?

Mașina este, după casă, cel mai scump obiect pe care-l posedăm. În zilele noastre, o mașină nu mai e o fiță, ci o necesitate. Ai nevoie de mașină pentru a face față mobilității din ce în ce mai mare a vieții de zi cu zi. Cu toate că e vorba de o necesitate tindem să transformăm mașina în ceea ce specialiștii numesc „monedă socială”. Ne-ar plăcea să fim asociați cu mașini exclusiviste, să ne parcăm limuzina luxoasă și strălucitoare la ușa casei, să observăm privirile invidioase ale celorlalți.

Și-acum să vedem cum stau lucrurile: nu doar tu știi asta. O știu și producătorii. De-aceea scot la intervale regulate de timp modele noi care-ți iau ochii. De-aceea fac intense campanii publicitare cu femei pasionale îndrăgostite de cel care conduce ultimul model al mărcii X. Și, treptat, devii materia lor primă, sclavul care le cumpără produsele. Realitatea din spatele industriei auto este cu totul alta și, pentru a înțelege cum funcționează lucrurile, trebuie să ai câteva informați esențiale.

Prima este legată de fiabilitate. O mașină nu ți-o iei pe viață! Piesele ei se uzează și, la un anumit moment, ajunge să te coste foarte mult întreținerea ei. De altfel, producătorii dau ca termen recomandat de utilizare perioada de 11 ani.

A doua informație esențială este legată de depreciere. Cu foarte puține excepții(automobile de epocă), mașinile se depreciază accelerat. Asta înseamnă că o mașină cumpărată azi, mâine poate fi vândută la un preț mult mai mic. Cea mai mare depreciere pe care o poate avea o mașină este cea nouă. Dacă decizi s-o vinzi imediat înregistrezi o pierdere extrem de mare.

A treia informație esențială de care trebuie să ții cont este că o mașină nu te costă doar prețul ei. Adaugă costului mașinii următoarele cheltuieli obligatorii: taxe de înmatriculare, impozite, asigurare obligatorie, costuri revizii, costuri de parcare.

Punând cap la cap informațiile de mai sus, rezultă că mașina în realitate e un mecanism infernal de tocat bani. Și așa e! În aceste condiții putem găsi portițe de eliminare a cheltuielilor sau, cel puțin de diminuare a lor? Cu siguranță că răspunsul este afirmativ.

În titlu îți promiteam să-ți spun cum să-ți iei mașina gratis. Ei bine,există două metodă. Prima și cea mai facilă este aceea de a căuta un serviciu care-ți oferă mașină. Nu trebuie să te gândești automat că pentru asta trebuie să fii director de multinațională. Există numeroase job-uri pentru care mașina de serviciu este obligatorie, în principal cele care au legătură cu vânzările. Mașina de serviciu este cea mai ieftină ofertă posibilă deoarece, în afară de obiectului, angajatorul va plăti taxele, impozitele și reparațiile. Este situația ideală.

Să vedem și a doua metodă. Ea implică puțin spirit comercial, ceva cunoștințe din domeniul auto și accesul la un service auto ieftin(eventual direct la un mecanic bun). Hai să trecem la treabă. Pentru început trebuie să faci un calcul. Gradul de depreciere al unei mașini este de 15-20% pe an raportat la anul anterior. Pentru a nu ne înșela ar trebui să aplicăm această metodă de calcul începând cu anul al treilea al mașinii deoarece unele mărci se depreciază accentuat în primii doi ani. Deci, presupunând că o mașină costă nouă 15000 EUR, prețul ei corect după trei ani de utilizare ar trebui să fie 9600 EUR. Pentru 4, 5 și 6 ani, prețurile corecte ar fi 7680 EUR, 6144 EUR, respectiv 4915 EUR. Aceste prețuri trebuie să le ai în minte pentru a avea o bază. Realitatea e dată de prețurile pieței, dar – ATENȚIE! – numai dacă aceste prețuri sunt mai mici decât „prețurile reper” pe care le calculezi după metoda mea. Niciodată nu cumpăra o mașină mai scump decât prețul reper!

Acum urmează „magia”. Scopul tău e să cumperi cu un discount cât mai mare față de prețul corect. Cum poți obține aceste discounturi? În general speculând „micile probleme” ale mașinii. Acestea înseamnă: zgârieturi sau alte deteriorări minore ale caroseriei, mici zgârieturi interioare, disfuncționalități ale motorului. Aici e obligatoriu să ai cunoștințe auto peste medie. Trebuie să-ți dai seama dacă o anumită disfuncționalitate e cauzată de o problemă gravă sau e ceva minor. Apoi trebuie să te orientezi către mașini care au avut unic proprietar și au fost achiziționate din România. Reprezintă cele mai bune tranzacții.

Discount-ul pe care trebuie să-l urmărești trebuie să fie unul care să-ți acopere aproape 2 ani de depreciere. După ce-ai achiziționat mașina trebuie să treci la pasul 2, anume înfrumusețarea ei. Repară-i micile defecte, fă-o să arate bine și scoate-o la vânzare la un preț superior „prețului reper”. Nu intra în panică! Nu vei găsi imediat un cumpărător decât într-o conjunctură fericită, iar câștigul tău va fi pe măsură. Tu continuă să folosești mașina, dar investighează piața auto și caută o nouă oportunitate. E bine să ai pe listă 3-4 variante.

Când reușești să vinzi mașina, o iei de la capăt. În mod normal, cu toate cheltuielile implicate, ar trebui să ieși cu puțin pe plus. Desigur, e vorba de timp suplimentar alocat investigării și reparării mașinii.

Există și o a treia metodă derivată din aceasta. Achiziționarea de mașini mai vechi de 10 ani. De obicei, în acest segment poți găsi mașini bune la prețuri derizorii. De cele mai multe ori proprietarii lor vor să scape de ele la orice preț, cu toate că mașina merge impecabil. Chiar și vechi, mașinile de acest tip pot aduce profituri frumușele. Ai însă grijă să nu fie „purtătoare de taxe” deoarece datele problemei se schimbă radical!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *