cheltuieli

O strategie genială pentru limitarea cheltuielilor

„Cash is King” spune o vorbă din lumea investitorilor. Chiar dacă uneori este folosită în strategii complexe, esența ei este aceeași, anume că banii lichizi reprezintă cel mai puternic instrument. Și e logic să fie așa deoarece numai banii lichizi sunt cei pe care-i poți „preschimba” rapid în orice.

În ceea ce privește finanțele personale, banii lichizi nu prea sunt recomandați și aceasta din rațiuni care țin de economii. Dar nu trebuie să gândim limitat și să ne bazăm doar pe recomandările brute, fără a trece prin filtrul propriei rațiuni. Adevărul e că, la nivelul dobânzilor de acum, strategia de „întârziere” a banilor disponibili prin diverse conturi de economii nu mai produce mare lucru. De multe ori nu produce absolut nimic.

Pe de altă parte, cheltuind prin intermediul metodelor moderne de plată – gen card – nu prea mai știi „pe unde te afli” cu banii și riști să cheltuiești mai mult decât ai. În continuare îți voi prezenta o metodă simplă și, în același timp, genială de gestionare a banilor.

Este cât se poate de simplu. După ce primești salariul îți oprești banii dedicați economiilor și plătești eventualele facturi scoți toți banii rămași. Da, pe toți! Dacă nu te simți confortabil, poți să mai lași ceva bani prin conturi, dar cu promisiunea că nu-i vei cheltui direct de-acolo. Acasă împarți banii în mai multe plicuri și, pe fiecare plic, îți scrii tipul de cheltuială la care vei folosi banii din plicul respectiv(de exemplu „bani pentru distracții”, „cheltuieli pentru alimente”, etc.). De fiecare dată când trebuie să plătești ceva apelezi la plicul corespunzător. Astfel, în fiecare moment vei ști „pe unde te afli” și îți vei putea auto-regla simplu apetitul pentru cumpărături.

E o metodă simplă și eficientă. Ideea e să nu faci prea multe plicuri deoarece riști să te încurci. Poți combina această metodă cu cea de construire a bugetului pe care am descris-o în articolul „Strategia numărul unu pentru un buget personal de succes”. În acest caz, vei folosi doar două plicuri: unul pentru cheltuielile esențiale, iar celălalt pentru cele ocazionale.

Știind exact unde te afli cu banii îți vei putea planifica mai bine cheltuielile și, de multe ori, vei putea economisi. Sau, cel puțin, nu vei mai „ieși în decor” din cauza unor cheltuieli impulsive.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *